Wat houdt een reizigersprofiel precies in en waarom is het zo belangrijk?

Wat houdt een reizigersprofiel precies in en waarom is het zo belangrijk?

Jun 20, 2023

Good to know

Het is 21u dinsdagavond wanneer bekend raakt dat de vlucht van woensdagochtend naar Berlijn waar dhr. Willems op geboekt staat, gecanceld wordt. Berlijn, één van de belangrijkste bestemmingen voor deze klant, waar bovendien woensdagmiddag een belangrijke meeting plaatsvindt. De luchtvaartmaatschappij probeert alle passagiers in te lichten dat zij worden omgeboekt naar de eerstvolgende vlucht woensdagmiddag. Van dhr. Willems ontbreken echter de contactgegevens in zijn reizigersprofiel en dus is hij onbereikbaar. Met als gevolg dat hij zich naar Brussels Airport begeeft en niet weet dat zijn vlucht gecanceld is…

Bovenstaande case is slechts een voorbeeld, maar toont aan hoe belangrijk een compleet reizigersprofiel is voor ons, maar ook voor jouw organisatie en medewerkers. We vertellen graag wat een reizigersprofiel inhoudt en waarvoor deze gegevens worden gebruikt.

Welke informatie plaatsen we in het reizigersprofiel?

In het reizigersprofiel plaatsen we alle informatie die voor ons en voor de reiziger belangrijk is om de reis vlot te laten verlopen. Dat zijn naast uiteraard de paspoortgegevens, een e-mailadres en mobiel telefoonnummer, ook bepaalde voorkeuren zoals loyaliteitskaarten van airlines, seating, maaltijden of bepaalde allergieën, preferred hotels, contactgegevens in geval van nood of het cost center voor facturatie. Het profiel kan tevens aangevuld worden met het reisbeleid van jullie organisatie, indien van toepassing.

Wat doet Triton Travel met deze gegevens?

Je gegevens worden opgeslagen in een volledig en uiterst beveiligd systeem, en worden gebruikt bij élke reservatie die gemaakt wordt. Wanneer je het bedrijf of de organisatie verlaat, worden je gegevens uiteraard verwijderd.

Waarom is een compleet profiel zo belangrijk?

De allerbelangrijkste info zijn jouw contactgegevens: zo kunnen we je te allen tijde bereiken ingeval van nood, wijzigingen, stakingen, annulaties, … Maar ook andere informatie, zoals je paspoortgegevens, zijn voor ons van groot belang om snel en efficiënt je reservaties te kunnen maken, zodat we niet telkens opnieuw naar deze gegevens hoeven te vragen.

Welke gegevens worden het meest vergeten?

Het merendeel van onze klanten denken er wel aan ons een kopie van de identiteitskaart of paspoort te bezorgen, maar vergeten vaak de contactgegevens. Dit kunnen de gegevens van de reiziger zelf zijn, of die van de travel arranger/reiscoördinator binnen het bedrijf of de organisatie. Zo kunnen situaties ontstaan zoals hierboven omschreven, en dat willen we liever voorkomen.

Wij zijn er voor onze reizigers en klanten – elke dag opnieuw, altijd en overal.

Profiel aanmaken

Één van de troeven van Triton Travel is dat je voor elke reiziger in je bedrijf of organisatie een profiel kan laten aanmaken. Hierin staan alle belangrijke gegevens, voorkeuren en bijzonderheden van de reiziger vermeld, zodat jij – en wij – daar niet iedere keer opnieuw om hoeven te vragen.

Umbrella Faces

Vertel ons jouw reisplannen.

Zakelijk, privé, of in groep
Je krijgt steeds een hoogst ervaren expert of team toegewezen.